2011-09-18 | 18:19:24

En falsk trygghet

Att ha ett negativt synsätt, är för många en trygghet. Så länge du förväntar dig det värsta, så behöver du aldrig heller bli besviken och som i sin tur ger dig en ursäkt till att inte ens försöka. Du får leva ditt liv i trygghet, men det är en trygghet som sakta kommer att äta upp dig innifrån. 

Detta var jag för några år sedan, exakt så här tänkte och aggerade jag, vilket ledde till att jag gick miste om så mycket roligt i livet. Men efter att jag intalat mig själv att besvikelser och misstag är en del av livet och ska aldrig användas som ursäkt till att inte våga pröva någonting nytt, så har jag vågat ge ut mig själv helt för min omvärld och upptäckt att den inte är så full av besvikelser ändå.





 

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: