2011-09-19 | 19:30:00

Att mötas. . .

Att mötas är inte det lättaste, speciellt inte i dagens samhälle. Då alla är stressade och så inne i sig själva. Jag som alltid haft svårt för att möta människor har nu förtiden tagit det som vana att faktiskt stanna upp och verkligen möta andra människor, även om jag har bråttom.

Det kan vara svårt, när man har social fobi. Men återigen fokusera på personen du möter, utgå ifrån att du vill lära dig någonting om honom eller henne och självfokuseringen släpper. 

Att småprata med en annan person kan vara mycket givande för båda parter speciellt när man lär sig någonting som man inte visste innan samtalet. Som t ex idag, då en gammal skruttig man kom in på jobbet och jag började prata med honom medans han lagade mina persienner, det visade sig att han haft samma yrke som jag. Att han varit fotograf för många herrans år sedan och han berätta hur det var på hans tid då allting var analogt och jag lärde mig några faschinerande saker om hur man framkallade bilder på den tiden.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: