2011-07-19 | 16:53:34

Min historia del 3

Jag kom hem en kväll, lika ångestfylld och rädd som jag varit nästan hela våren efter ett simpelt besök på affärn. Någonstans kände jag att detta går inte längre. Jag kunde inte leva i detta tillstånd. Jag ringde en nära person till mig som vet allt om hur jag mådde då och vet allt om hur det är med mig idag också. Han bad mig ringa till vårdcentralen nästkommande dag, skulle inte jag göra det, så sa han att han skulle ringa åt mig.

Jag satt den kvällen och googlade på nätet, jag sökte på ordet "depression" och jag minns att jag kom in på en hemsida som bedrevs av en tjej vid namn Sanna Sporrong. Hon hade lagt upp sin bok där Bli lyckligare -en bok om att komma över social fobi. Jag minns hur jag satt och sträckläste boken och det kändes som att det var jag själv som skrivit den. Allt stämde in på mig. Tårarna rann ner för kinderna, tårar av lättnad för att äntligen börja förstå vad som var fel på mig, förstå att jag var inte galen. Jag hade social fobi.

Boken är ingen faktabok om vad social fobi är och sånt, utan en bok om hennes egna upplevelser och tips på vad man kan göra för att komma över sin sociala fobi. För tro mig det finns hopp för oss alla som har social fobi, MEN det gäller att själv ge sig fan på att bli bättre. Mediciner, terapeuter och böcker är bara hjälpmedel längst vägen, men det är du och bara du som kan få till en förändring. 

Tyvärr finns inte hemsidan kvar idag, men boken går att beställa på Vulkan, klicka dig vidare här





0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: