2011-09-25 | 19:38:23

Lär er att vara tacksamma. . .

Allt för ofta så koncentrerar vi oss på det vi inte har och det vi inte kan få, istället för att vara tacksam för allt det vi faktiskt har här och nu.

Det är ingen fel med att vilja mer av livet i form av nya vänner, ny pojkvänn/flickvän, mer pengar, bättre jobb och så vidare. Men det är lätt hänt att man aldrig blir nöjd om vi inte lär oss att vara tacksamma för det vi har längst vägen tills vi når de mål vi satt upp. 

Jag brukar titt som tätt påminna mig om en massa saker som jag är tacksam över, jag har till och med sträckt mig så långt att jag idag kan vara tacksam över att jag får uppleva hösten, trots att den för det hemska mörkret med sig, för jag vet att det inte är självklart för alla att de får uppleva hösten i år.  



0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: