2011-09-25 | 16:10:43

Ändrade levnadsvanor leder till bättre välmående

Innan jag kom till den punkt i livet där mina levnadsvanor inte höll längre, så kunde de flesta dagar se ut på följande sätt:

Kunde sova till två tre på eftermiddagen, dricka en massa kaffe, röka en hel del, om jag åt blev det mest en massa skräp och sen höll jag mig vaken till sent in på natten. Nog för att jag ibland försökte börja äta mer regelbundet och tränat. Men trots träning så utblev de positiva resultaten så som en stark kropp, mer energi m.m så klart.

Efter att jag körde ner mig totalt genom att leva på detta sätt och jag till slut insåg att en förändring måste ske så har jag blivit väldigt intresserad av hälsa och välmående. Idag tror jag väldigt mycket på människans egna förmåga att skapa välmående utan att behöva ta en massa mediciner, för precis allt. (Det är självklart att det finns sjukdomstillstånd som kräver medicinering, men det är inte sådana sjukdomar jag talar om). Det finns en uppsjö av saker man själv kan göra för att börja må bättre, eller hålla sig välmående för att slippa hamna i svackor och som i sin tur kan leda till depressioner. Jag har delat mitt liv i följande delar och gjort stora förändringar i alla delar för att optimera mina chanser för att inte glida ner i nedstämdhet igen: 

Mat
Träning
Sömn
Psyket

Kommer ta upp varje ämne i enskilda inlägg och gå närmare in på vilka förändringar jag gjort och vilka positiva effekter dessa förändringar medfört.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: